Od přípravy ubytování až po předání nemovitosti - tento článek vás provede celým procesem nastěhování vašeho nového nájemce!
Na co nesmím zapomenout při předávání bydlení?
- Před předáním nemovitosti
- 1. Porovnejte údaje v nájemní smlouvě s údaji na občanském průkazu nájemníka
- 2. Zkontrolujte, zda je smlouva platná
- 3. Zkontrolujte stav vaší nemovitosti a jejího vybavení
- 4. Potvrďte detaily nastěhování s nájemníkem
- Během předání nemovitosti
- 1. Podepište s nájemníkem Předávací protokol
- 2. Požádejte nájemníka, aby nám oznámil, že předání bylo dokončeno
Před předáním nemovitosti
Je důležité, abyste před předáním nemovitosti nájemníkovi provedli následující:
1. Porovnejte údaje v nájemní smlouvě s údaji na občanském průkazu nájemníka
Zkontrolujte, zda se osobní údaje nájemníka uvedené v nájemní smlouvě a na jeho občanském průkazu shodují. Nahraný občanský průkaz si můžete zobrazit v sekci Nájemníci vašeho účtu v aplikaci Mé pronájmy (Nájemníci > Smlouvy > Detail > Nahrané soubory).
2. Zkontrolujte, zda je smlouva platná
Všem pronajímatelům důrazně doporučujeme, aby ubytovali nájemníka pouze pokud mají platnou nájemní smlouvu, což znamená, že jsme již od nich obdrželi první platbu nájemného. Pokud ubytují nájemníka bez platné nájemní smlouvy Flatio, je to na jejich vlastní riziko, protože bychom jim v případě výskytu jakýchkoli problémů nemohli pomoci.
Stav smlouvy můžete kdykoli zkontrolovat v sekci Nájemníci vašeho profilu Mé pronájmy (Nájemníci > Smlouvy).
3. Zkontrolujte stav vaší nemovitosti a jejího vybavení
Prosím věnujte tomuto kroku zvláštní pozornost! Flatio zaručuje nájemníkům, že když se nastěhují do Flatio nabídky, skutečný stav ubytování bude odpovídat fotografiím a popisu, které jste uvedli ve své inzerci, a zároveň poskytne veškeré nutné a uvedené vybavení.
Pokud nemovitost nebude odpovídat tomu, co jste uvedli ve své nabídce, nebo nebude jinak připravena k nastěhování nájemníka (například nebude uklizená), nájemník bude mít právo odstoupit od smlouvy a získat plnou refundaci, zatímco vy můžete čelit pokutě.
4. Potvrďte detaily nastěhování s nájemníkem
Vždy je vhodné si nájemníkem vzájemně potvrdit datum, čas a místo vašeho setkání. Vezměte prosím na vědomí, že:
- Datum nastěhování nájemníka je stejné jako datum počátku uvedené v nájemní smlouvě. Pokud chcete změnit datum předání, postupujte podle našeho návodu zde.
- Standardní čas předání je stanoven vámi pro každou nabídku a je i vždy oficiálně uveden v nájemní smlouvě. V případě potřeby se však můžete dohodnout na individuální změně času.
- Místo je standardně na adrese nemovitosti. Pokud byste chtěli nájemníka potkat jinde, dejte mu předem informace o přesné adrese.
Během předání nemovitosti
1. Podepište s nájemníkem Předávací protokol
Když se setkáte s nájemníkem, abyste mu předali nemovitost osobně, je důležité vyplnit a podepsat Předávací protokol, který byste měli vytisknout před vaším setkáním. Jeho návrh najdete ve svém účtu aplikace Mé pronájmy (Můj profil > Dokumenty > Předávací a přebírací protokoly > Předávací protokol).
Součástí tohoto je také dokumentace stavu nemovitosti pomocí fotografií nebo videí, aby se předešlo možným nedorozuměním.
2. Požádejte nájemníka, aby nám oznámil, že předání bylo dokončeno
První nájemné je automaticky odesláno 48 hodin po datu nastěhování (třetí den po zahájení nájmu).
Jestliže byste chtěli obdržet první nájemné ještě dříve, můžete požádat nájemníka, aby kontaktoval naši podporu a potvrdil bezproblémové nastěhování. To znamená, že nájemník potvrzuje, že se úspěšně nastěhoval a nemovitost odpovídá popisu v inzerci bez jakýchkoli významných problémů.
Pokud od nájemníka obdržíme takovou zprávu, převedeme první nájemné na váš účet další pracovní den.