I když tyto situace nastávají velmi málo, tento článek vysvětluje základy našich opatření v případech, kdy má nájemce zpoždění s úhradou nájmu.
Nájemník mi nezaplatil včas. Co mám dělat?
Nájemníci jsou smluvně povinni uhradit každé nájemné v plné výši a včas.
Může být několik důvodů, proč se platba zpozdí. Jestliže váš nájemník nezaplatí nájemné do data splatnosti uvedeného v nájemní smlouvě, doporučujeme vám:
- Kontaktovat nájemníka a na danou situaci se zeptat. V těchto případech nájemníka urgujeme také z naší strany, ale je velmi doporučováno, abyste se na něj obrátili i vy pro rychlejší vyřešení tohoto problému.
- Vypovědět nájemní smlouvu pro hrubé porušení v případě, že nájemné není zaplaceno do 7 dnů od jeho data splatnosti. Tento typ výpovědi má třídenní výpovědní lhůtu a pokud je tento postup dodržen, nájemník bude moci nadále pobývat v nemovitosti po dobu, kterou již předplatil předchozím nájemným, ale nebude v nemovitosti bydlet zadarmo.
DŮLEŽITÁ POZNÁMKA: Tyto informace se vztahují pouze na platby druhého a následujících nájmů. Jestliže byste se chtěli dozvědět, co dělat, když není včas zaplaceno první nájemné (které je součástí smluvního procesu), přejděte prosím na tento článek. |