Jak funguje pronajímání přes Flatio? - Flatio
jako Nájemník jako Pronajímatel jako F4B
Nápověda Nápověda pro majitele Jak Flatio funguje a proč se vyplatí Jak funguje pronajímání přes Flatio?
Kategorie

Jak funguje pronajímání přes Flatio?

Článek byl aktualizován 6. 8. 2024.

V tomto článku naleznete jednoduché shrnutí procesu pronajímání přes Flatio. Zjistěte vše, co potřebujete vědět před sdílením své nabídky!

Flatio je chytrý způsob pronájmu.

Prostřednictvím naší online platformy spojujeme nájemníky s dostupnými nabídkami pro flexibilní pobyty trvající od několika dní do jednoho roku. Ačkoli umožňujeme rezervace od 5 dnů výše, můžete si vždy nastavit vlastní minimální a maximální omezení délky rezervací, které vyhovují vašim potřebám.

A jak to všechno funguje v praxi?

Žádost o rezervaci

  • Cesta pronajímatele na Flatio začíná jednoduchým procesem registrace na platformu, během které zadáte detaily o nemovitosti, kterou byste chtěli pronajmout. Náš tým poté obratem přezkoumá detaily inzerce a nabídku zveřejní na platformě. Následně se vaše nabídka stane viditelnou pro potenciální nájemníky, kteří si ji budou moci snadno zarezervovat online.
  • Pokud si bude chtít potenciální nájemník zarezervovat vaši nemovitost, vytvoří si žádost o rezervaci, na kterou budete automaticky upozorněni. Poté budete mít 24 hodin na schválení nebo zamítnutí žádosti, přičemž čím dříve se rozhodnete, tím lépe. Rychlost odpovědi je důležitá, jelikož ovlivňuje pozici vaší nabídky na platformě, ale také proto, že nájemníci mohou poslat více žádostí o rezervaci najednou a mohou si pak vybrat alternativní nabídku, pokud jiná z jejich žádostí bude přijata dříve.
  • Jestliže máte pro potenciálního nájemníka dodatečné otázky, můžete jej vždy kontaktovat prostřednictvím systému zpráv dostupného ve vašem profilu, a to i předtím, než se o jejich žádosti rozhodnete.

Nájemní smlouva

  • Jakmile schválíte žádost o rezervaci, nájemní smlouva je považována za podepsanou z vaší strany a potenciální nájemník má poté 24 hodin na dokončení smluvního procesu. V rámci toho musí podepsat nájemní smlouvu online, nahrát kopii svého občanského průkazu a zaplatit první nájemné Flatio. Pokud tyto kroky nejsou dokončeny do 24 hodin, máte právo rezervaci zrušit a uvolnit tak svůj kalendář pro další nájemníky.
  • Když nájemník dokončí smluvní proces, nájemní smlouva nabývá platnosti a stává se závaznou pro obě strany se všemi svými právy a povinnostmi. Jakékoliv změny v nájemní smlouvě (např. dodatek k nájemní smlouvě, změny dat atd.) musí být vždy schváleny oběma stranami.

Proces nastěhování

  • Jakmile nájemní smlouva nabyde platnosti, vy i váš nájemník již uvidíte své kontaktní údaje a budete se tak moci jednoduše domluvit předání nemovitosti. Standardní čas pro předání nastavujete vy během vytváření inzerátu a je pak i oficiálně uveden v nájemní smlouvě. V případě potřeby je však také možné se dohodnout na individuální změně času.
  • Během předání byste s nájemníkem měli vyplnit a podepsat Předávací protokol a zdokumentovat ubytování pomocí fotografií.
  • Vzhledem k tomu, že během pronájmu mohou nastat různé situace, doporučujeme, aby pronajímatelé byli dostupní, pokud by je jejich nájemníci potřebovali kontaktovat. Jestliže kdykoliv nebudete schopni vyřešit jakoukoliv situaci sami, náš tým zákaznické péče je vždy připraven vám pomoci.

Platby

  • Nájemní smlouva obsahuje rozpis všech plateb za pronájem, a to včetně jejich dat splatnosti.
  • Nájemník převádí každou platbu na sběrný účet Flatio, z něhož je odečten provizní poplatek (aktuální sazba provize je 5% (+ DPH) pro soukromé pokoje a 7,5% (+ DPH) pro celé nemovitosti). Zbylá částka je pak převedena na váš bankovní účet následující pracovní den. Jedinou výjimkou je první platba nájemného, která vám bude automaticky odeslána tři dny po začátku nájemní smlouvy.
  • Více informací o nastavení přeposílání nájemného najdete zde.

Proces vystěhování

  • Když nájemní smlouva skončí a váš nájemník se vystěhuje, doporučujeme, abyste nemovitost převzali osobně. Tímto způsobem můžete okamžitě zkontrolovat stav ubytování, podepsat Přebírací protokol s nájemníkem (včetně zaznamenání všech potřebných informací, např. škod a jejich náhrady) a zdokumentovat stav ubytování fotografiemi.
  • Po skončení pobytu vás také požádáme, abyste napsali hodnocení nájemníka a v případě potřeby také aktualizovali údaje ve své nabídce nemovitosti (např. když se rozbije uvedené vybavení a další nájemník jej nebude moci používat).

Mějte prosím na paměti, že po celou dobu vaší cesty na Flatio je vám i vašim nájemníkům k dispozici Flatio tým zákaznické péče, který vás provede vším, čím budete potřebovat. Vždy jste také kryti pomocí našeho balíčku StayProtection pro pronajímatele, který vám poskytuje ochranu v případě nečekaných situací.

Byl tento článek přínosný?
Nastavení cookies na Flatio

Při provozování portálu pro střednědobé pronájmy využíváme cookies, včetně cookies třetích stran. Kromě základních, které jsou nutné pro samotné fungování Flatio, používáme také preferenční, analytické a marketingové. Kliknutím na Podrobné nastavení můžete o jednotlivých kategoriích rozhodnout nebo odmítnout všechny cookies mimo základních. Detailní informace se můžete dočíst na speciální stránce věnované ochraně osobních údajů našich návštěvníků a klientů.

Nastavení souborů cookie můžete kdykoli změnit a samozřejmě můžete také odmítnout všechny volitelné soubory cookie, pokud si to přejete.
Podrobné nastavení